Flåte

Flåten består av tre fartøy, som hovedsaklig driver innen gruppene seitrål, nordsjøtrål, konvensjonell kyst og reketrål. Redskapene som fartøyene bruker er bunntrål, flytetrål, semipelagisk trål og snurrevad.

Nordstar

Bygget i 1969, og trålerflåtens «Grand old lady». Har hatt samme navn siden ny, men det er stort sett bare navn og skrog som er igjen fra byggeår. De viktigste komponentene ombord (mekanisk og elektrisk) har blitt skiftet og fornyet.
Mannskap på ca. 24, inkludert 3 lærlinger/kadetter. Produserer for det meste sløyd og hodekappet hvitfisk, rund vassild, japan-kuttet uer og industrireke. Alt fryst ferskt om bord.
Nordstar er i tillegg første havgående fiskefartøy innen hvitfisk i Norge som tar med alt av restprodukter fra produksjonen, til land. Dette gjøres ved hjelp av ensilering av restråstoffet. Dette produktet prosesseres til fiskeolje og proteinkonsentrat, og brukes som ingrediens i for til laks.
Rigget for enkel og dobbel bunntrål, samt pelagisk og semipelagisk trål.

Type
Frysetråler
FISKER ETTER
Hvitfisk og reke
KALLESIGNAL
LHXV
VERFT
Aukra Bruk, Aukra
BYGGEÅR
1969
OMBYGGET
1998, 2005, 2012
LENGDE
75,5 meter
BREDDE
13,0 meter
BRUTTOTONN
2053
FRYSELAST
1000 m³
ENSILASJE
400 m³
HOVEDMOTOR
4 200 HK - MAK 8M32

Nordbas

Nordbas ble levert fra Nye Kleven Verft i Ulsteinvik, i desember 2020. Les mer om dette banebrytende prosjektet her (link).
Fartøyet gjennomgikk en totalombygging i 2019/20, og fremstår i dag som et av verdens mest moderne og fremtidsrettede fiskefartøy, med elektriske vinsjer, stor batteripakke, rordyse osv.
Fabrikk om bord som kan produsere en rekke produkter, herunder hodekappet og sløyd hvitfisk, japan-kuttet Uer og flere sorteringer av kokt og rå reke.
Rigget for nær sagt alle typer trål, samt snurrevad og not.

Noen bilder fra ombyggingen:

Type
Tråler/Snurrevad
FISKER ETTER
Hvitfisk og reke
KALLESIGNAL
LFGW
VERFT
Kleven Verft
BYGGEÅR
1979
OMBYGGET
2020
LENGDE
60,5 m
BREDDE
10,3
FRYSELAST
500 m³
HOVEDMOTOR
2xABC

Vollerosa

Skrog bygget i 1995, alt annet nytt i 2015. Rigget for et mannskap på 4 på døgndrift, og opptil 12 på dagseilas. Fabrikk for produksjon av sløyd hvitfisk til ferskfiskmarkedet, samt industri og kokt reke.

Type
Reketrål/Snurrevad/Nordsjøtrål
FISKER ETTER
Hvitfisk, pelagisk fisk og reke
KALLESIGNAL
LHOU
VERFT
Stocznia Ustka, Poland
BYGGEÅR
1995
OMBYGGET
2015
LENGDE
19,9 meter
BREDDE
7,0 meter
BRUTTOTONN
137
FRYSELAST
70 m³
HOVEDMOTOR
680 HK Cummins KTA19